הגיע הזמן
שמישהי תעשה כאן סדר בדברים!
כמנהלת קהילה של אדריכלים ומעצבים, אני מודעת לעובדה של כל יום מעצבות מחפשות המלצות על ספקים, אנשי קשר, נותני שירות וכו'.
כי ברגע שאין למעצבת ניסיון עם ספק מסוים, היא חוששת להתחיל לעבוד איתו, ולהפנות אליו לקוחות, מהסיבה הפשוטה, שאם היא תמליץ על ספק ואחכ יהיו איתו בעיות, הלקוח יבוא אליה בטענות וזה כאב ראש לא קטן בכלל…אני מאמינה שגם לך, יצא להתאכזב לא פעם מספקים...
לכן את צריכה המלצה, ולא סתם עוד המלצה אנונימית, אלא המלצה מניסיון, המלצה שאת יכולה לסמוך עליה, המלצה מאשת מקצוע בדיוק כמוך.
אני מאמינה שגם חלק מהספקים איכזבו אותך בשלב העמלות- הבטיחו משהו אחד ובפועל קרה משהו אחר...התופעה מוכרת לך?
"מה פתאום?! לא הבטחתי לך 10%" או "מה פתאום הלקוח קבל הנחה גדולה (על חשבונך)" וכו וכו
מעצבן נכון?
אז הגיע הזמן שנשתמש בכוח שלנו כקהילה ושאני אעשה סדר בנושא וסוף לבעיות האלו.
קצת דוגמאות מהשטח...
שלב החיפושים
שלב החיפושים
זמנים: כמה שעות טובות והרבה חששות
לקוח חדש נכנס לעסק שלך (בשעה טובה), ואת מתחילה לעבוד על התכניות ותוך כדי, מגיע השלב של בחירת ספקים ואנשי המקצוע.
עכשיו יש לך אולי את הספקים הקבועים שאת עובדת איתם וסומכת עליהם אבל תמיד יש השלב שבו את צריכה לחפש ספק חדש, מאיפה מתחילים?
איך מוצאים ספק שהוא גם: אמין, וגם נחמד, שהוא גם מקצועי, וגם עם פינישיים טובים? ספק כזה שגם יתאים לסגנון של העיצוב ושגם יתאים לתקציב של הלקוח, ושגם נמצא באזור הגאוגרפי הנכון...וואי וואי איזה כאב ראש.
הרבה משתנים שצריך לקחת בחשבון וכמה עבודה נוספה לך עכשיו...
כמעצבת את כבר יודעת שלהמלצה שלך מול הלקוח יש חשיבות כבדת משקל.
הלקוח סומך עליך כאשת מקצוע.
כשאת ממליצה על ספק את לוקח על עצמך סיכון... כי את יודעת שאם יהיו בעיות עם הספק כמו למשל אי עמידה בלוחות זמנים, או פיניישים גרועים (במקרה הטוב) או ביחסי אנוש לא ממש נחמדים ומה לא...(דברים שבכלל לא תלויים או קשורים אליך) הלקוח קודם כל יבוא אליך בטענות.
כי כשיש בעיות עם הספק, זה יוצר לנו בעיות. הרבה כאבי ראש, עצבים, תסכול ועבודה נוספת (בטוחה שזה מוכר לך) ואנחנו ממש לא מעוניינות בזה. הלקוח כועס ואומר לך:
"את המלצת עליו"
"סמכתי עליך"
"בגללך לקחתי אותו"
אך מה קורה שאנחנו חייבים ספק חדש?
אנחנו מחפשות בנרות המלצות, כדי לא ליפול שוב בפח, ורוב הזמן אנחנו בכלל לא יודעות איפה נוכל למצוא את המוצרים או השירותים שאנחנו צריכות באזור שלנו. בזבוז זמן יקר ותחושה של חוסר ביטחון וחוסר שליטה מקצועית בידע שלנו.
ואם כל זה לא מספיק מעצבן וקשה, בואי נעבור ל...
שלב העסקה
השלב השני- שלב העסקה
בחרת ספק הבאת אליו את הלקוח חשפת בפני הלקוח את המוצרים בחרת את חומרי הגמר וביצעת את שלב הרכישה.
את החלק שלך בעבודה-בצעת- כל הכבוד!
עם הספק סגרת מראש על אחוזי עמלה, כפי שנהוג, כי את יודעת שיש לזה משקל לא קטן בריווחיות ובהכנסות של העסק.
לעיתים סכום העמלות יכול לעלות על סכום הפרויקט כולו...ומדובר כאן על הרבה כסף...
בפגישה הספק היה נחמד, הבטיח מלא הבטחות, ואפילו הכין לך קפה ועוגה, נכון?
אבל אחרי שהההזמנה נסגרה, מתחיל השלב השלישי-השלב היותר מעצבן...
שלב הרדיפה
השלב השלישי -שלב "הרדיפה"
זמנים: עד אין קץ
ועצבים בלי סוף
מליון טלפונים, מיילים, הודעות- בבקשה לקבל את העמלה שסוכמה.
ועכשיו... הספק מתחמק, נעלם, לא עונה, מעביר אותך מאחד לשני, "זה בבדיקה,,," "זה בטיפול..." אוף כמה עצבים מיותרים.
ובסופו של דבר, כשכבר עונים לך ייתכן וקבלת את אחת מהתשובות הבאות:
"אני לא זוכר שהיית פה איתו"
"הלקוח הגיע לחנות לפני כן בלעדיך"
"לא רשום בהזמנה שמעורבת מעצבת"
"הבחור שסיכמת איתו על עמלה, כבר לא עובד איתנו יותר ואני ולא יודע מה הבטיח לך"
"מה פתאום אמרו לך 10% אנחנו משלמים 5%. (וגם רק אחרי עסקה רביעית שתבצעי פה)
מה יהיה מעכשיו
1.אין צורך לבזבז זמן יקר בחיפוש אחרי אנשי מקצוע.
הכנתי לך רשימת ספקים מומלצים שאת יכולה לסמוך עליהם ולקרוא המלצות מקולגות.
2.אחוזי העמלה סוכמו עבורך מראש ואת משייכת את הלקוח להזמנה.
מה היה עד עכשיו
1.בזבזת זמן יקר בחיפוש אחר ספקים טובים, והגונים שתוכלי לסמוך עליהם שיעמדו במילה שלהם.
2.התאכזבת לא פעם משירות גרוע ואי קבלת עמלה כמובטח
...תתארי לך
אז בואי נעשה סדר בדברים:
תתארי לך שנכנס לעסק שלך לקוח חדש ועכשיו את צריכה למצוא את הספקים הנכונים. במקום לבזבז זמן יקר על חיפוש לא מוצלח...
1. תתארי לך שאני מרכזת לך רשימה מוכנה, במקום אחד עם ספקים מומלצים. ולא סתם מומלצים- אלא מומלצים ע"י מעצבי פנים ואדריכלים בדיוק כמוך!!
2.תתארי לך שאת יכולה למצוא ספק לפי נושא, סגנון, תקציב ואזור גאוגרפי ממש בקלות ובלחיצת כפתור אחת.
3.תתארי לך שברשימה כבר יופיע לך איש קשר, טלפון, מייל ואת יכולה לתאם פגישה או לקבל הצעת מחיר בלחיצת כפתור.
4. תתארי לך שע"י לחיצה על הכפתור את כבר יכולה לקשר בהזמנה ואת השם שלך ושל הלקוח כך שיש תיעוד ולא יוכלו להגיד לך אח"כ "אני לא זוכר אותך" או "הלקוח הגיע לבד"...
5. תתארי לך שאחוזי העמלה כבר סוכמה עבורך מראש, והם יהיו מצויינים בגלוי בעבור כל המעצבות כך שלא יוכלו לאחר מכן להגיד לך "מה פתאום, זה לא מה שסוכם" או "מה פתאום, הלקוח קבל הנחה גדולה אז קיזזתי לך מהעמלה"
6.תתארי לך שאחרי סגירת ההזמנה- את יכולה לבקש את העמלה מבלי לעשות מילון טלפונים, בזבוז זמן ורדיפה אין סופית- פשוט ע"י לחיצה על כפתור.
7.תתארי לך שגם הדעה שלך נלקחת בחשבון, יש לה כוח השפעה וחשיבות- כל מעצבת תוכל לרשום על כל ספק את דעתה, החוויה שהיתה לה, המלצה או דיס המלצה (אנחנו לא רוצים להוציא דיבה על ספקים או לפגוע בהם סתם, אנחנו פשוט רוצות לבחור אותם בפינצטה ושרק הטובים יהיו איתנו).
8.תתארי לך שכל חוות הדעת והממלצות שתקבלי הם יהיו מקצועיות בלבד, ע"י אנשי מקצוע בדיוק כמוך מעצבים ואדריכלים.
אתם יודעים שהמלצה שווה זהב, ומקולגה היא שווה יותר.
9.תתארי לך שתיהיה שקיפות מלאה-
בין המעצבים- כולם יוכלו לרשום חוות ודעת ולקרוא חוות דעת של אחרים
ובין הספק למעצב- מדיניות החברה ואחוזי העמלה יוגדרו מראש.
10.ותדמייני לך שתתחילי להרוויח יותר כסף כי תפסיקי לפספס עמלות מספקים שלא עומדים אחרי המילה שלהם.
אז עכשיו תפסיקי לדמיין ותצרי עבורך מציאות חדשה.
אז אנחנו נפתור את זה עכשיו. מספיק לחרטט אותנו, מספיק לא לקיים הבטחות. כשאנחנו קבוצה יש לנו כוח. הספק מתחייב מראש לאחוזי העמלה בלי קשר להנחה של הלקוח. הספק יודע מראש שאתה יזמת את הפגישה ולכן לא יכול לתחמק מזה:"לא ידעתי", "לא זכרתי" "לא אמרתי". מספיק להתברבר עם שטויות, הגיע הזמן לעשות לנו חיים קלים ולקבל את מה שהובטח לנו מבלי לרדוף אחרי אף אחד.
כי לקבוצה גדולה יש כוח השפעה אדיר
תכלס איך זה עובד?
1.בהתחברות פשוטה לאתר תוכלי לבצע חיפוש לספק מומלץ לפי תחום, סגנון, ומיקום בארץ.
2.לכל ספק יצויין שם איש קשר/קשרי אדריכלים+טלפון ומייל
3. סכום העמלה מוגדרת מראש וסוכמה עבורך ותצויין בגלוי.
4. בלחיצת כפתור תבצעי תיעוד ושיוך של שם הלקוח ושלך.
5. בלחיצה כפתור תוכלי ליצור קשר עם הספק לתיאם פגישה.
6. לאחר סגירת ההזמנה- תדווחי באתר שההזמנה בוצעה ותצא דרישת תשלום עמלה כך שהכל מתועד.
8.תוכלי לרשום המלצה/דיס המלצה על כל ספק כך שכולנו נדע עם מי כדאי לנו לעבוד וממי להזהר.
את הספקים שלנו אנחנו בוחרות בפינצטה
רק הטובים והנחמדים ביותר יהיו איתנו.
נשמע חלום?
אני הופכת אותו למציאות
היה עד עכשיו קשה- בוא נעשה את החיים קלים.
כי כשאנחנו קבוצה-יש לנו כוח
מעכשיו את לא עוד מעצבת-את חלק מקהילה
שימי לב- לא כל ספק שרוצה,
יכול להכנס למאגר המומלצים שלנו.
אנחנו ממליצות רק על מי שאנחנו סומכות עליו ומפרגנות לו מכל הלב
אז זה הזמן לאחד כוחות לטובות כולם ולהצטרף לקהילה שלנו
כמה זה שווה לך? יותר מזהב, זמן ושקט נפשי
כמה זה יעלה לך? השירות הוא בעלות סימלת בלבד. של 0.33 אג' ליום- מגוחך...
בחישוב חודשי- 10 ש"ח לחודש-כמו מחיר נסיעה באוטובוס
ובחישוב שנתי- כמו לק ג'ל בידיים- 120 ש"ח לשנה!!
ואת גם מקבלת חשבונית מס קבלה כך שזה נכנס בכלל להוצאות של העסק ומתקזז...
בנוסף, מבחינתך אין שום התחייבות, ניתן להפסיק את השירות בכל רגע נתון. (לא שבאמת תרצי לעשות דבר כזה)
האותיות הקטנות:
אנחנו רשאים להפסיק את השירות בכל רגע נתון ולהחזיר את התשלום העתידי.
אנחנו רשאים להסיר ספק עקב פניות של אי שביעות רצון או לפי שיקול רצוננו.
המחיר לשירות יכול להתשנות בעתיד.
התשלום הוא חודשי, אך משולם לשנה מראש, כי אנחנו לא אוהבים להתעסק "בקטנות".